Tuesday, July 26, 2011

elyoum akhir muhadharah

"elyoum akhir muhadarah...."




itulah ucapan doktor2 musim soifi kali ni.






rasa sedih.
rasa macam tak percaya sesi sem soifi kali ini sudah tamat pembelajarannya.
mula-mula
memang seronok,rasa tak mampu tak teruskan pembelajaran waktu summer sem
nak mangharungi 15 minit ke kuliah
sepanjang terik matahari pukul 3 petang

hanya Allah sahaja yang tahu.

saya nak ucap jazakumallahhu khairan kathira kepada doktor dan doktorah
yang sangt berkobar-kobar mmberi hak ilmu kepada kami anak muridmu.
utk dr,Khalid Bani Dumi..
setiap hari bayt2 yang kau ungkapkan
tak pernah tinggal sekalipun
nasihat tentang kehidupan
agama
dan segala-galanya
nyanyian siapa lagi yang akan didendangkan selepas ini..
....................trelem.terelem...
dr sangat otai,dan cool..
mmg salute sprinGGGg
siapa lagi yang akan tulis 'ahsanti' kat buku saya?
doktor.

buat dr.Maryam Moumani
doktorah yang sangat santai penyampainnya
mbincgkan isu2 dan topik2 hangat
yang membuka minda mahasiswa
sangat menarik
sangat menarik
sangat menarik
moga Allah meredhai usaha2 kamu doktor
saya akan menjadi saksi kamu telah mjalankan amanahmu
bersama-sama sahabat arab yang sangat bertungkus-lumus speaking english
melihat usaha mereka
rasa tercabar
kadang-kadang kelakar.
tapi mereka tak malu bila bacaan mereka diperbetulkan

tapi saya minta maaf sebab musyarakah atau penglibatan saya didalam kuliah masih lagi slow.kalau tidak diminta ,saya takkan kedepan.kalau disuruh baru saya buat.saya belum brani utk volunteer apa-apa.

sepanjang sem soifi ini,saya belajar utk menuntut erti kesabaran lebih dari fasal besar.
bila perjalanan ke jamiah lebih jauh sedikit berbanding dahulu ketika menetap disakan jamiah.
semoga Allah permudahkan utk saya menghadapi exam nihaie
kemudian saya akan terus mlaksanakan tggungjwab saya bila saya tiba ke Malaysia.


selamat menyambut ramadhan karemm.ahlen.ahlen.ahlen.
kuatkan stamina
panaskan enjin
hangatkan minyak.
terus pecut sebanyak2 amalan.
tapi perlukan latihan
sebab nanti haus dtgah jalan
sudah cukup LATIHAN??

No comments:

Post a Comment