Wednesday, October 5, 2011

rasuk

terketuk.diketuk .tembakan bertubi-tubi.pembunuhan depan mata.
itulah das-das peluru yang keluar dari mulut seorang akhawat.
rasa macam mati hidup semula.baru tersentap dan tersedar dari lamunan yg sengaja dicipta .
fatamorgana demi fatamorgana yang ntah pape ntah
saya mengaku saya dah dapat SH tapi apa yang saya buat.
saya mengaku saya dah dapat QS tapi apa yang saya ubah.
saya mengaku saya dapat SU tapi apa yang saya sebar.
apa yg saya buat nih??
sayakah ahli ibadat yang main-main tuh?
yang mahukan kebaikan sensorang,duk dalam bilik bertafakur sampai bila-bila.
yang sungguh-sungguh hafal quran
nak laju,tapi tak muntij
langit cerah ke,awan merudum ke.
tak peduli.aku tetap dgn tuhanku.

muhasabah.
'sungguh orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan dan petunjuk,setelah Kami jelaskan kepada manusia dalam Kitab (Al-Quran),mereka itulah yang dilaknat Allah dan dilaknat pula oleh mereka yang melaknat'

mereka itulah yang dilaknat Allah dan dilaknat pula oleh mereka yang melaknat'

mereka itulah yang dilaknat Allah dan dilaknat pula oleh mereka yang melaknat'

mereka itulah yang dilaknat Allah dan dilaknat pula oleh mereka yang melaknat'


siapa yang sudah diberi keterangan ini?siapa yang sembunyikan kebenran ini?
dan siapa pula golongan yang Allah nak laknat ini?
nauzubillah.

'dan peliharalah dirimu dari siksaan yang tidak hanya menimpa orang-orang yang zalim saja diantara kamu.ketahuilah bahwa Allah sangat keras siksaNya'

yang tidak hanya menimpa orang-orang yang zalim saja diantara kamu.

yang tidak hanya menimpa orang-orang yang zalim saja diantara kamu.

yang tidak hanya menimpa orang-orang yang zalim saja diantara kamu.



Allah laknat semua.bukan orang berkapel sahaja.bukan pemimpin diktator yang kuku besi sahaja.bukan ikon yang membawa padah buat umat sahaja.buakn pengamal riba,judi dan segala angkatan kotornya.
tapi Allah balas kat semua.
habis itu,apa guna baik nafsi-nafsi.konon nak jaga diri,tapi tak bina manusia.
takut dijenamakn 'ahli-ahli thiqah yang perasan bagus'
Abu dzar yang pernah islamkan satu kampung pun ditegur Nabi Muhammad sallallahualaihiwasalam kerana mengejek Bilal,muazin hitam rupanya suci hatinya.
'wahai abu dzar,sesungguhnya pada dirimu masih terdapat sisa-sisa jahiliyah'

tengok itu,Abu dzar .sekali lagi Abu dzar!
kita membina manusia sambil membina diri.sebab itu tarbiyah dzatiyah itu penting.kita nak naik satu tangga cangkuk-cangkuk jahiliyyah menarik.naik lagi ditarik.memang itu sunnatullah.mem,ang Allah dah kata siapa yang mahu ditapis olehNya akan melalui jalan-jalan duriNya.

ketika itulah proses intiqa' berlaku.satu persatu rebah dan yang masih utuh akan bersama di akhirnya.tapi tempoh tarbiyahkah kayu ukurnya?
tidak
tidak sama sekali.
tetapi siapa yang masih berdiri bersama kita sampai akhir nanti.
mungkinkah kita tertewas?
chewing gum jahiliyyah melekat dan meninggalkan kesan yang buruk pada diri.
malah menrik jahiliyyah2 lain utk melekat sekali.
nauzubillah.

kenapa bila balik daurah perasaan membuak-buak.update blog.buat note.tagged sahabat. tapi sayang,fatrah itu tidak lama.

mungkin masalah hati.
hati penceramah.
hati pendengar.
atau bahan yang bermasalah.

pencermah tak merasuk utk bergerak.rasuklah diri saya.rasuk dan terus merasuk.
biar saya sebrkan virus rasukan itu pada masyarakat.
kita balik malaysia,terasa bila ustaz yang bagi terkesan.tapi turn kita,pendengar blur.proses evaluasi buntu mencari jalan.
'ustaz sebenarnya terlau banyak berkorban nak datang utk bagi daurah.sebab itu segala pengisian yang beliau bagi menyentuh hati-hati mad'u yang dahagakan pengisian. tersentuh dan cukup menyentuh'

yang lain berkata
'kita tgoklah apa yang kita dah korban dalam jalan kita ni'
'muntij ke'

jadi apa kesimpulan entry ini.
jom cari manusia.kongsi pengisian pada semua.rakyat biasa atau rakyat berfikrah. semuanya ada hak utk faham islam.

jom naik super duper car dgn saya!!

1 comment:

  1. subhanallah,terserlah kerasukan yang menguasai diri ^-^

    ReplyDelete