Tuesday, May 31, 2011

bahaya P.A.R.A.S.I.T korea!!

bissorohhah...!1
aku benci korea
aku benci korea
aku benci korea..
ya Allah kau tanamkanlah kebencian semaksimum yang mungkin terhadap korean drama or film atau apa2 yang seangkatan dgannya..
di dalam hati sahabat2ku..
bangkitlah wahai pemudi ISLAM
bukankah kita mengimpikan syurgaNya
bukankah kita yang sepatutnya menyambung rantai perjuangan kekasihNya
bukankah kita yang menegah maksiat itu??
bukankah kita...
bukan kita yang seharusnya download cerita2 nih..
bukan kita yang sepatutnya jadi hamba cerita2 nih..



disaat kau tertawa gembira melihat adegan mereka..
aku merana..
cuba kau bertanya sebentar
pada imanmu..
imanmu merana sahabatku...
aku pernah terjebak dunia ini..
aku tidak mahu mengulanginya..
bebaskan fitnah mereka yang mengatakan..
akhowat takkan lari dari gilakan pemuda2 korea..
aku sedih segelintir mereka memfitnah golongan hawa..
golongan kita wahai muslimah..
bukankah kita berjanji...

..............................................

3 comments:

  1. semoga aku juga tidak akan kembali kepada cinta korea itu lagi

    ReplyDelete
  2. syukran ukhti..kata2 tu ckup menyedarkan ana..krna terikut2kn kwn tuk mlyn cte kOrea..shngekn ana sndri lalai dgn tnggjwb sbg seOrang hmba pd NYA..ana b'hrp..ana tidak lagi mengulgi slp y sme..dan xkn kembali mnjd hmbe drama2 @ lagu2 korea..

    ReplyDelete
  3. setiap daripada kita mempunyai masa sebanyak 24 jam sehari untuk digunakan. kebaikan dan kebatilan akan berlumba-lumba untuk memenuhinya. maka kita kena berusaha untuk memenuhkan ia dengan kebaikan, atau kebatilan yang secara automatik akan memenuhinya terlebih dahulu..

    "Sungguh beruntung orang-orang yang beriman, (iaitu) orang yang khusyuk dalam solatnya, dan orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tidak berguna"
    [QS Al-Mu'minun, 23:1-3]

    p/s: tidak berguna = sia-sia atau lagha...

    Ayuh! Jadi orang yang beruntung..

    ReplyDelete