Wednesday, May 18, 2011

tak mampu

pagi nih buka fb ad org tulis>


Janganlah engkau putus asa, kerna putus asa bkn akhlak seorng mslim. Ketahuilah bahawa kenyataan hari ini adalah impian kelmarin, dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok.Yang lemah tdk akn lemah sepanjang hidupnya dan yang kuat tidak akan selamanya kuat..

11 hours ago · LikeUnlike
likelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelike

sebab semalam
ad berita sedih
Allah uji aku
nak tgok setebal mana iman ak
aku reti bersyukur atau nak putus asa
.............................................
jarang aku menangis kat tanah syam ini
tapi kali nih betul2 menyentuh sanubari
peristiwa yg takkan terjadi
semuanya boleh terjadi disini
dgan takdir Ilahi
waktu tuh juga aku rase aku perlukan panggilan
mak abah tolonglah call...
tak lama tuh..
bunyi fon...
..............
nom abah tertera di skrin nokia
aku bertambah pilu...
ya Allah
Allah perkenan sekelip mata
Abah tye khabar..
duet da masuk
nape still tak gune..??
tape2 nty org bawak byk hadiah utk mak abah ea...ok??
aku rindu nak cakap ngan mak
abah kata mak nk cakap...
ya Allah
hati nih rse perit..
suara mak d ganggang telefon
ceria..
aku tak mahu kecewakan hati dya..
aku pohon doa darinya..
dye seakan2 mampu meneka dari getarnya suaraku..
.................................................
tapi aku tak mampu berterus-terang
aku terus ke topik lain
aku tak mampu
aku tak mampu
mak....
Allah yg tahu
Allah kuatkan aku
jadikan aku hamba yg sedar diri
aku hambaMu
Engkau penciptaku....


anakmu.

2 comments: