Saturday, June 4, 2011

assalamualaikum..
entry kali nih masih mahu promote film yang membsarkan jiwa.
daripada kita buang masa tgok cerita pelik-pelik
cerita2 kafir
cerita2 maksiat




jom kita tgok certa Sang Murobbi
cerita ini benar.
diceritakan tentang perjalanan hidup ustaz Rahmat Abdullah
sungguh besar jiwanya..
nampak kesungguhnnya
memberi kefahaman untuk ummah
dia sangat hebat dalam mentaati perintah Allah
dalam menghidupkan sunnah rasulullah
masyaallah..





lagi satu filem yg dah lama org promote
tapi baru dikesempatan ini
saya dapat habiskannya semalam
terimalah Sang Pencerah
kisah ni menceritakan tentang sang pencerah yg membawa kebenaran
di kampung halamannya
kepulangannya dari mekah utk membetulkan fahaman org2 kampung
berbeda dgan kiyai2 yg hanya memikirkan jawatan dan pgkt dunia
kisah ini benar2 mnyentuh hati kecil ni..

di jauh sudut hati ni
kau perlu jadi seperti mereka
aku mesti!
aku mesti buat sesuatu untuk ummah ni
ya Allah kau berilah kekuatan jiwa sehebat mereka..
syukran buat sahbat yg memperkenalkan aku kisah2 iktibar ini..

2 comments:

  1. syukran utk perkongsian filem2 ini..
    Moga Allah beri peluang untuk menonton,mengambil pengajaran buat perjalanan hidup..

    ReplyDelete
  2. Ok,lepas ni giliran aku pulak tengok sang murabbi =)

    ReplyDelete