Tuesday, June 21, 2011

jom wangi dunia akhirat!

kisah luar biasa yang akan dikongsi buat semua.
........................................................
MEMPERSEMBAHKAN
Kisah Abu Bakar Al-misky...
siapa tahu maksud al-misky?maknanya wangian kasturi..
takjub tak..
kenapa tiba-tiba dia dapat gelaran tuh..
jom selongkar cerita di sebaliknya..


seumur hidupnya..
beliau tidak pernah memakai minyak wangi.
katanya.."Adapun aroma mewangi tubuh sebabnya begini.Suatu ketika ada seorang wanita yang memperdayaiku.Ia memasukkan aku kedalam rumahnya lalu ia mengunci pintu-pintunya.Selanjutnya,ia pun merayuku dengan berbagai cara untuk memperdayaiku dan menjerumuskanku.."
"Aku pun bingung dan tertekan dengan tipu dayanya,lalu aku berkata padanya."aku mahu ke belakang terlebih dahulu".Aku meminta ia mengirim pembantunya untuk menyertaiku ke tandas.Ia pun setuju.Ketika aku masuk ke kamar kecil,aku ambil kotoran dan aku lumurkan ke seluruh tubuhku.Selanjutnya aku pun ke tempat wanita itu dalam keadaan yang berlumuran dengan kotoran.Nah,ketika ia melihatku,ia pun kaget,lalu memerintahkan pembantunya untuk mengeluarkan aku.Lalu aku pergi dan membersihkan diri ,dan pada malam harinya aku bermimpi melihat seseorang berkata kepadaku:
"ENGKAU TELAH MELAKUKAN APA YANG BELUM PERNAH DILAKUKAN SESEORANG SELAINMU.SUNGGUH AKU MENJADIKAN BAUMU WANGI DIDUNIA DAN AKHIRAT."

Maka,pada pagi harinya aku terbangun dengan bau kasturi yang keluar dariku.Yang demikian itu terus berlanjut sampai sekarang.

inilah kenikmatan terindah hasil daripada menghindari nikmat syahwat.Awalnya sakit karena harus menahan diri ,lalu kreatif mencari solusi dan berakhir dengan nikmat dari Allah Rabbul I"zzati.

5 comments:

  1. maaf.. setakat yang ana baca dalam buku Agar Jatuh Cinta Tak Jadi Bencana karangan Jauhar al-Zanky, dia ada menceritakan kisah yang sama.. tetapi, namanya Khalid al-misky, bukan Abu Bakar al-misky.. asif, ana mungkin silap..

    ReplyDelete
  2. tapi selama yang saya baca Abu Bakar Al-Misky..cuba tgok video nih
    http://www.youtube.com/watch?v=DfiqgPjdGo8......
    mungkin ada manfaatnya

    ReplyDelete
  3. bestnye cite ni lanii :)

    pada awalnya menahan diri drpd maksiat.
    penghujungnya, nikmat yg tidak terhingga :)

    ReplyDelete