Sunday, January 23, 2011

teringat kat ...

sambil tunggu turn nak masuk toilet...ada kuliah tak rasmi oleh k.ikin..
kak ikin tanya ad tak antara kita yang ingat Nabi Muhammad S.A.W setiap masa n waktu.semua agak ragu-ragu nak gelengkan kepala.saya tak teragak-agak untuk mengatakan tidak...memang betul sekarang nih semua pikir duit, dunia, anak-anak, harta...akak tye lagi..knape Rasulullah s.a.w diturunkan untuk seluruh umat akhir zaman..??knapa pula nabi2 lain untuk kaum tertentu sahaja...??knape..??persoalan yang tidak terjangkau dek mindaku yang sempit nih.semuanya terdiam.terpaku.tak tahu jawapannya..tenang seketika..sebab nabi Muhammad s.a.w sangat PENYAYANG.....
kita semua tahukan waktu Nabi merasai sakitnya mati..Nabi minta Allah timpakan kesakitan umatnya tuh kepadanya.tapi Allah tak benarkan...tapi Allah bagi kelebihan padanya...apa dia?? S.Y.A.F.A.A.T....aah syafaat..itulah satu2 jalan untuk selamatkan kita dari api neraka selain daripada redha Al-Khaliq..kita yakin sangat ke kita mampu dapat mardotillah..??jawapannya ...iman kita yang tahu..
kita ingat Nabi nak sangat ke kita selawat ke atas dia?takkkkkkkkk..dia cuma nak selamatkan kita kat akhirat nanti..tuh pasal baginda suruh kita selawat kepadanya..waktu Nabi pergi Taif,nak sebarkan dakwah islam..semua orang CACI.KEJI,BALING BATU,KATA NABI GILA....tapiii..Nabi buat apa,?Nabi buat apa? Abu Bakar menangis peluk Nabi..Abu Bakar tanya..knape kau tak membalasnya ya Rasulullah?? padahal kau mampu..Nabi diam sahaja...apa kata nabi kita??
"SABAR ITU LEBIH BAIK DARIPADA AKU MEMBALAS PERBUATAN MEREKA"

1 comment:

  1. terharu..isk2..
    moga Allah campakkn dlm hati kita,rasa rindu utk menatap wajah rasul kita dan rasa sedar diri utk sntiasa berselawat kpdNya.
    nabi pnh bersabda - org yg paling kedekut ialah org yg xmahu berselawat kpdnya.
    bukn kedekut pd siapa2 ,tp makssudnya kedekut pd diri sendiri.astaghfirullahala'zim...

    ReplyDelete