Sunday, September 26, 2010

soutul a'li u'yub

"suara ko ni kuat sangat naek pekak tlinga aku".
"ko ni tyme kat sini kuat,oo oo kalo present kat depan haaa baru terkial2... pelan je suaranya"

sdey rasanya bila orang cakap macam tu.Tapi memang suaranya agak2 ribut2 manja di kala senja.Tu baru kawan , mak pula cakap "tu tertelan mike waktu kecik2 dulu"......
mmg aku dilahirkan dengan suara serak basah yang agak kuat .
Perempuankan terkenal dengan nilai malunya dan suara yang kecil.Tapi aku tengah cuba nak berubah larh ni.Sebab suara kuat satu aib jika suka menengking,membentak ,menjerit2 tak tentu pasal n kalau tak pon terpekik mcm umah dia yang terbakar. Lagi satu masalah aku suka cakap banyak, tapi kalau air liur ni bisa dijadikan saham akhirat or mengajak orang kenal Tuhan takpe....ni cuma omong2 kosong.Adoyaiiiii....banyak cakap banyak dosa.So,khulasotul kaul, start hari ini aku nak jadi perempuan sejati yang mampu mngawal suaranya dan terkenal dengan nilai malunya.Dan aku pun nak kurangkan bercakap benda2 y lagho y hanya akan membebankan aku di esok hari.Moga2 Allah membantuku utk membuat perubahan kerana hanya Dia yang Maha Mengetahui hati kecil ini.

2 comments: