Saturday, August 20, 2011

sharing

habis sahaja circle
soalan yang biasa dtanya oleh mak naqibah
"ada sesiapa mahu share apa-apa?"
semua anak-anak mak tunduk
lama melihat buku.
rujuk isi balik.
soalan tertuju kepadaku
apabila semua anak-anak mak yang lain sudah bersuara.
saya tunduk.saya tak tahu nak cakap apa.saya tak tahu akak.

situasi ini berlaku kepada saya.
ad seorg ukhti mengingatkan saya
'kita share sahaja walaupun ianya simplest thing,bukan perlu susun ayat2 bombastik,bukan perlu lawan2 isi , bukan perlu bangga bila idea kita diterima,dan rasa kecil hati bila pndgn kita nmpak tak mmbantu,

tapi

sebnarnya kita sampaikan apa yang kita rasa , supaya kita dapat beramal dgan ayat-ayat Tuhan.
'bersuaralah untuk kebajikan orang lain mungkin orang lain akan lebih terkesan'

1 comment:

  1. بلغوا ولو أية
    sunnah terbesar nabi adalah menyampaikan. sama2 lah kte berpesan2 kpd kebenaran dan kesabaran...

    ReplyDelete