Friday, February 18, 2011

giliran aku pulak..

semalam nak pergi beli barang2 dapur..
banyak da abes...
jalan kaki ke Syari' Jamiah pas kelas nahu...
tetiba nak melintas jalan kat lampu isyarat..
tetiba ada 3 dak2 arab..nak 30 qursy2..
ak malas nak layan..
pastuh ak cakap..LA'..
dye bengang..
aku tak pasti dya pukul ngan bakul sampah @ sepak ngan kaki dye,...
ak pusing..dye da lari.
aku ngan member lari..
ley plak dye kejar...
pastuh ak nmpak sorang dak tuh pgg sumthing sambil lari.
ak usha bet0l2..ak ingat dye amek wallet kwn aku..
rupanya dye tarik key chain bear,,..tape lagi..
mujur ad sorg laki arab kjar dak2 tuh..
laki tuh marah dorang..
last2 dak tuh pulangkan bear tuh balik...
ak rasa nak sepak aje...tapi masalahnya kejadian uh kt tgah jalan.....
ak nk lawan camne...
pesanan kat sini...
korang hargailah kanak2 malaysia...'
sgt2 berbeza ngan dak2 arab kat sini..
bila ak pkir2 balek..
mmg rakyat Malaysia sgt berbudi bahasa..
dorang tak biadap..
dorang tak kurg ajar,..
sekalipun dorg meminta2 ,..
dorang takkan membentak kalo aku tak kasi...
dorang ...
byk lagi...
orang arab nih agresif sket...
tak kasi...bengang..
kalo tak puas hati ....bengang.
lagi y baru2 nih...dorg baru abes exam@skewl..
teruja..pusing2 kat jalan sambil maen2 hon..
keluar, duduk atas tingkap...
ak igt laki je..
perempuan un ad..pakai tudung un ad..
macam meraikan apa je...
..................
ak em0 sket..
sbbbbbbb saket hatii...
tapi..
aku tahu byk lgi kelebihan bgsa ko..
oleh itu ak hormati ..
sbb ak dtg sini nak tuntut ilmu..
nak dptkan barakah kat negara niyh..
ak tak kesah larh ngan korg...

1 comment: